Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hrátky s lukem. A proč v tom místě drhne křída... ?

Nikdy jsem z profi-luku nestřílel. Možná mi k tomu chybí profi-look, možná jen ten luk… těžko říct. Ale za to jsem se vcelku nečekaně dostal k díře, která s takovým profi-lukem měla co do činění a oprávněně vzbuzovala otázky.  

F. Plešinger

Je to pár let nazpět. Blížily se Vánoce, venku padal sníh tak hustě, že nebylo vidět ani na vedlejší budovu fakulty a na parapetu ležely polštáře, že by babiččiny duchny záviděly. Zrovna jsem seděl u stolu, řešil jsem nějaký článek a u toho přemýšlel nad studentem, který mi s úplně prázdnou hlavou dokázal stále dokola tvrdit, že látce rozumí a že ten zápočet prostě chce. Já bych toho taky chtěl...

Ozvalo se zaťukání na dveře a dovnitř strčila hlavu Olča: ”Ahoj, my si budeme za chvilku dělat na chodbě vánoční besídku, nechceš přijít taky?” No to se ví, že jo. Tuhle skupinu jsem měl rád a tak jsem se nenechal dvakrát pobízet.

Na prázdnou chodbu před ateliéry, která už tou dobou zela sváteční prázdnotou, vytáhli pár teřících křesel, někde splašili stolek a na několik “omylem zapomenutých” talířů z menzy rozložili svoje vlastní cukroví. Sedělo nás tam asi sedm, já a páťáci a trochu jsem se styděl, že jsem žádné cukroví nepřinesl a hlavně, že žádné dělat neumím.

Probírali jsme, kdo dělá jak cukroví, kdo ještě nesehnal kolik dárků a jestli jsou hezčí ozdoby ze dřeva nebo ze slámy.

Pak se ve chvilce ticha ozval Honza: “Filipe, my Ti musíme něco říct.”

Vida. Já tušil, že to nebude jen tak. “A co jste provedli?” zeptal jsem se přímo a už mi začínaly cukat koutky v předtuše něčeho zajímavého. Že by nějaké lehčí “vytržení ze všednosti”? Pravda, to by nebyli designéři, kdyby jen tak způsobně chodili do školy. Byl jsem zvědavý, protože jejich poslední umělecký kousek “stopy od menzy k atelieru” se u mě nesetkal s pochopením, nicméně si ho nevšiml nikdo z vedení, v naší hantýrce “z hlavounů” a tak se to obešlo bez vážnějších problémů. Náš vlastní ročník byl v tomto směru slabota, akorát jsme jednou po fakultě rozestavěli kaštanová zvířátka a to bylo vše.

“Víš, my jsme prostřelili tabuli.” “Cožéee? A jak, prosímtě?” “No, víš,” vysvětlovala Olča, “Honza je instruktor lukostřelby, tak nám donesl do atelieru luk, abysme si to mohli taky vyzkoušet.” “A to jste si nemohli udělat nějaký terč?” Honza mi začal nadurděně vysvětlovat, že si samozřejmě terč udělali, vždyť přece nejsou blbí. Ale že prý špatně odhadli tloušťku, a tak šíp proletěl skrz tabuli, na které terč visel.

“Pojďte mi to ukázat,” řekl jsem a byl jsem opravdu zvědavý. V ateliéru byl vedle tabule položený už nepotřebný terč. Od pohledu bytelný, svázaný a poskládáný z hromady rozložených papírových krabic. Holt to chtělo ještě několik krabic přidat. Ale s tabulí to bylo zajímavé. Byla zavřená, šíp udělal na vstupní straně zcela hladký otvor, proletěl skrz levé křídlo, zabořil se do hlavní desky a jeho špička se vynořila až za tabulí. Čili neproletěl skrz úplně, jen tak - trochu. No a za tabulí, tam už byla tenká příčka s další kanceláří… brrrr...

“Jste blbí, fakt. To mohlo proletět až k hlavounům.” “No, mohlo… ale neproletělo,” bránili se. “To zatmelíte karosákem, to je v pohodě,” zkoumal jsem otvory v tabuli. Krásně čisté hrany, žádné roztřepené okraje - to půjde dobře.

A jak jsem se o týden později přesvědčil, spravili to precizně, po díře ani památky. Neznalý člověk by netušil. Jen se pak ostatní vyučující podivovali, proč jim ta křída na pár místech tak divně… jakože… zadrhává?

Autor: Filip Plešinger | sobota 12.10.2013 8:00 | karma článku: 6,29 | přečteno: 301x
  • Další články autora

Filip Plešinger

Rodiče v dračím doupěti

Hra na hrdiny (Dungeons & Dragons) baví plno lidí, ale má závažnou trhlinu. Umožní hrát za mágy, bojovníky, alchymisty...ale ne za rodiče. A s tím se musí něco udělat!

14.8.2020 v 22:15 | Karma: 7,95 | Přečteno: 231x | Diskuse| Hobby

Filip Plešinger

Mrkev?!

Byl listopad, tou dobou už tma, čekal jsem před hlavním nádražím na šalinu a studená šlinda se mi neúprosně prodírala do bot. “Mrkev?” Nejistý, opatrně vyřčený dotaz mě probudil z rozjímání nad rozmočenou kaší na chodníku. Podíval jsem se před sebe a zjistil, že dotyčnou nejen vůbec neznám, ale že ji rozhodně ani nechápu.

27.4.2014 v 9:00 | Karma: 8,53 | Přečteno: 436x | Diskuse| Ostatní

Filip Plešinger

Jak mi babička zabila kurzor

Mojí babičce bude v únoru devadesát. Teda, bude jí devadesát, pokud nebude hopsat, kde nemá, a nezlomí si k tomu ramenu ještě něco dalšího. Je neskutečné, jak si při tom všem dělá srandu sama ze sebe. Jednu věc mi připomněla nedávno (ano, moje skoro devadesátiletá babička mi připomněla...). A o tu se podělím.

12.1.2014 v 10:30 | Karma: 25,49 | Přečteno: 1479x | Diskuse| Ostatní

Filip Plešinger

Jirkooo... já... jáá... !!!

Jura řval jako tur. (A nebo jakoby túroval tura cestou na túru... ha!) No prostě ječel a křičel neslušná slova. Na okamžik měl i hlavu pod vodou, to pro změnu neječel nic a věřím, že v ten moment se mu možná i promítaly části života před očima. Bylo to totiž takhle:

30.11.2013 v 8:30 | Karma: 8,91 | Přečteno: 451x | Diskuse| Ostatní

Filip Plešinger

Drsná šikana. Brdkem.

Šrapnely úlomků z pravítek svištěly vzduchem. K zemi se snášely kusy papíru ze sešitů jako zbloudilí a zmatení výsadkáři. Hřbety učebnic při nárazech do ramen praštěly a ruce byly zabílené od křídy. Odpolední vyučování skončilo a skupina několika sedmáků zahájila ofenzívu.

26.10.2013 v 9:10 | Karma: 11,42 | Přečteno: 562x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024,  aktualizováno  12:44

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...

Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  12:42

Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  12:41

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 571x
Převážně zvědavý.

Seznam rubrik