Jako mladší (dobrá, dobrá, tu profilovku bych už měl asi aktualizovat) jsem se několikrát dostal ke hře na hrdiny (Dungeon & Dragons), které se prostě přezdívá "Dračák". Pár lidí se sejde, vymyslí si svoje postavy, tzv. Pán jeskyně (lidově "pídžej") vymyslí příběh, mapu a pak se to nějakou delší dobu (hodiny, dny) hraje v sedě u stolu s papírem a sadou kostek s různě nezvyklými počty stěn. Boucháte trolly, překonáváte pasti, za odměnu si vylepšujete postavu na vyšší a vyšší úroveň a pak vás pídžej stejně zabije náhodou padajícím kamenem, protože jste šli v tanečních tancovat s jeho(...) holkou.
A nedávno jeden známý zveřejnil upoutávku na chystané záznamy z takovýchto dobrodružství, co dělá s kamarády. A shodou okolností jsme zrovna doma měli také takovou menší bitvu o tom, že už je opravdu potřeba jít spát, protože se ráno musí vstávat. Což bývá problém vysvětlit tak, aby to bylo pochopeno rychle a jasně. A především aby se to stalo. Pak na mě ráno shodou okolností vyšla řada s expedováním dětí do školky a u toho mě napadlo, že tyto D&D pravidla obsahují řadu povolání k výběru, ale žádné z nich není "Rodič"! A to je chyba. Dovolil jsem si tedy takové povolání navrhnout včetně úprav při postupech na vyšší úroveň. Mohlo by to vypadat nějak takto (LVL = úroveň postavy a např. 1K8 = jeden hod osmistěnnou kostkou):
LVL1: Máš štěstí, narodilo se Ti první dítě! Přidej si +1 ke všem hodům na štěstí
LVL2: Zvýšená odolnost (+1) proti jedům/zápachům
LVL3: Nová schopnost: vrh pokaděnou plínkou! Protivníkovi ubere 1K4 životů a způsobí zmatení na jedno kolo. Zmatení neplatí na protivníky-rodiče LVL3 a vyšší
LVL4: Dítě se již krásně pohybuje! Každé ráno se při probuzení udeř kamenem do spánku a uber si 1K3 životů
LVL5: Telekineze: neustálé zachytávání padajících předmětů přerostlo ve schopnost telekineze! Nyní můžeš padající předměty/osoby zachycovat až na vzdálenost dvou sáhů.
LVL6: Improvizovaný štít: Můžeš používat nočník jako štít s obranným číslem +3. Pozor, aby byl prázdný! V opačném případě se provede penalizace viz „vrh plínkou“
LVL 7: Časté kličkování mezi legem Ti zvyšuje obratnost o +2 body
LVL 8: Bojový pokřik „KAKAAAT!“ kohokoliv z družiny Ti zvýší rychlost +4 na 3 kola. Lze použít max. 5x za den
LVL 9: Máš opět štěstí! Přidej si +2 ke všem hodům na štěstí, narodilo se druhé dítě!
LVL 10: Transformace na chobotnici. Jednou denně můžeš mít na čtyři kola osm rukou, ale žádné nohy (něco za něco)
LVL 11: Bonus: dostáváš druhé nervy! Časté zvolání „Mám jen jedny nervy“ bylo vyslyšeno a dostal(a) jsi druhé! Přidej si +5 na obranu a také kompletní ochranu proti kritickým zásahům (druhá mícha se hodí)
LVL 12: Denní temno: rutinní řešení stále stejných problémů si vybírá svou daň. Přes den máš postih k inteligenci-3.
LVL 13: Hromový hlas: způsobí ochromení nepřítele Tvým mocným hlasem na 3 kola; při úspěšném hodu oběti na štěstí se oběť začne smát na 1 kolo a Ty si poraníš hlasivky za 2K2 životů
LVL 14: Transformace na obří sépii: Jednou denně můžeš mít na 5 kol deset rukou, takže při snídani dvou dětí je stihneš i obléct a dokonce se sám/sama nasnídat a sepsat nákupní lístek!
LVL 15: Býčí šíje. Časté nošení dětí na krku Ti posílilo svaly trvalým bonusem +3 k síle, ale shrbená páteř Ti ubírá -1 charisma.
LVL 16: Býčí břicho. Stres musíš kompenzovat nadměrnou konzumací čokolády. Členům Tvojí družiny zmizí každou noc z inventáře všechno sladké (hod na štěstí). Pokud byly nějaké sladkosti snězeny, tak ráno máš zdržení 1K4 kol, protože sedíš v lepším případě se zácpou pod nejbližším stromem.
Možná časem doplním další úrovně. Snad mě ale pídž... Čvacht!